Home » »
Jika Aku Jatuh Cinta

Jika Aku Jatuh Cinta

Jika Aku Jatuh Cinta.

Ya Allah., jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada Mu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai Mu, Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada Mu”.

“Ya Allah., jika aku jatuh hati, izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya terpaut pada Mu. Agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta semu”

“Ya Rabbana., jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari Mu”.

“Ya Rabbul Izzati,, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindukan syahid dijalan Mu”.

“Ya Allah., Jika aku rindu, jagalah rinduku agar tidak lalai dalam merindukan syurga Mu”.

“Ya Allah., jika aku menikmati cinta kekasih Mu, janganlah cinta itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir bersama Mu”.

“Ya Allah., Jika kau halalkan aku merindui kekasih Mu. Jangan biarkan aku melampaui batas sehigga melupakan aku pada cinta hakiki dan dari rindu abadi hanya kepada Mu”.

“Ya Allah engkau tahu bahwa hati kami telah terhimpun dalam cinta kepada Mu, telah berjumpa untuk selalu taat kepada Mu, telah bersatu dalam da’wah menyeru manusia kepada jalan Mu, dan telah terpadu dalam membela agama Mu. duhai Allah., penuhilah hati kami dengan cahaya Mu yang tak pernah redup, dan lapangkanlah dada kami dengan iman kepada Mu”.

Share this article :

No comments:

Popular Posts

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Selamat Datang - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger